joi, 16 iulie 2009

Şi a fost Festivalul Kolping Moldova, Valea Seacă 10-12 iulie 2009

Dacă societatea de astăzi ne oferă puţine bucurii, bucuria de a fi împreună este un dar de la Dumnezeu şi nu are nimeni dreptul să ne-o răpească.

Fondatorul mişcării noastre, Fericitul Adolf Kolping, a luptat şi militat pentru păstrarea bucuriei creştinilor de a fi împreună.

Astăzi, ideea de a fi împreună pare la prima vedere uşor utopică şi pentru mulţi chiar uşor comunistă, mai ales când auzim şi vedem atât de acut încurajarea eu-lui: “Eu trebuie să reuşesc.” “Eu trebuie să mă simt bine.” “Eu trebuie să am, indiferent ce se întâmplă în jurul meu.” “Eu; şi după mine potopul…”

În acest sfârşit de săptămână, în comunitatea din Valea Seacă, judeţul Bacău, a avut loc FESTIVALUL KOLPING MOLDOVA 2009 cu tema “Petrecerea timpului liber în familia mea”

Această întâlnire a adus împreună 70 de tineri şi 20 de familii din comunităţile Kolping aflate în dieceza noastră.

Am încercat să învăţăm din nou cum să fim împreună: să ne rugăm împreună, să ne distrăm împreună, să discutăm împreună despre noi, să ne cunoaştem mai bine, să ne tolerăm, să legăm prietenii şi să învăţăm a crea împreună o amintire frumoasă de vară.

Nu ştim dacă am şi reuşit asta, dar noi ne-am încăpăţânat să încercăm.

Întâlnirea a avut loc pe dealul bisericii din Valea Seacă, un loc parcă special amenajat pentru astfel de evenimente.

Am participat la sfintele liturghii, am avut momente de cateheză unde părintele Catană Bogdan, împreună cu părintele Cristian Ignat, ne-au vorbit şi îndrumat ideile, am vizitat împreună câteva repere spirituale ale comunităţii din Valea Seacă (capela din cimitir), ne-am delectat cu programe artistice prezentate de fiecare comunitate şi în final am participat împreună la Sf. Liturghie unde au depus adeziunea la Familia Kolping membrii din Valea Seacă.

Vrem să mulţumim comunităţii din Valea Seacă pentru că ne-au găzduit şi au muncit pentru reuşita acestui festival, să mulţumim părintelui paroh Ieronim Enăşoaie şi părintelui vicar Catană Bogdan pentru sprijin şi pentru încredere, familiilor din Valea Seacă pentru că au preparat cea mai bună mâncare din lume, comunităţilor prezente pentru că au răspuns invitaţiei noastre şi în primul rând mulţumim lui Dumnezeu pentru că ne ajută să fim împreună întru slava Lui.

Presedinte Kolping Moldova

Corneliu Bulai



Niciun comentariu: